Personvern-no2019-04-23T21:12:08+00:00

Personvernerklæring

Personvern handler om retten til et privatliv og retten til å bestemme over egne opplysninger. Personopplysningsloven er en lov med formål om å beskytte den enkelte mot at personvernet (fjern linker) blir krenket gjennom behandling av personopplysninger. NSE Gruppen forplikter seg til å ivareta personvernet for våre ansatte og alle vi gjør forretninger med når vi behandler personopplysninger.

Administrerende direktør har overordnet ansvar for behandling av personopplysninger, men den daglige oppfølgingen av behandling og etterlevelse er delegert til HMSK-leder.

Vi behandler:

  • Personopplysninger om ansatte med formål om å oppfylle forpliktelser etter lov og avtale
  • Personopplysninger om kontaktpersoner hos kunder og leverandører med formål om å oppfylle og følge opp kontrakter
  • Personopplysninger om kontaktpersoner hos potensielle kunder, leverandører og andre interessenter med formål om fremtidig samarbeid eller oppfyllelse av andre plikter.
  • Personopplysninger for eksterne behandles i henhold til konsernets personvernerklæring NSE- ADM-P13 med tilhørende behandlingsprotokoll
    NSE – Protokoll Behandlingsaktivitet- eksterne- F-11813

Behandling av personopplysninger og lagringstid

Vi vil kun benytte personopplysninger til det formål vi har beskrevet i virksomheten og så snart vi ikke lenger har et behandlingsgrunnlag for opplysningene skal de slettes.

Behandlingsgrunnlag

Vår behandling av personopplysninger om ansatte er basert på både rettslige forpliktelser og berettiget interesse.  Den berettigede interessen er basert på behov for å behandle personopplysninger i forbindelse med personaladministrasjon og mobilisering av personell.

Vår behandling av opplysninger om nåværende og potensielle kunder og leverandører, så vel som andre interessenter, er basert på berettiget interesse. Denne går ut på at vi har behov for å holde kontakt for å kunne effektivt følge opp tilbud, bestillinger og leveranser eller andre avtaler eller forpliktelser.

Mottakere av personopplysninger

Som reisebedrift må vi dele personopplysninger med våre kunder for å kunne mobilisere våre ansatte til ulike prosjekter.

Dersom det er aktuelt å dele personopplysninger om ansatte med mottakere i land utenfor EØS-området gjøres dette i henhold til Forordningens Kapittel V «Overføring av personopplysninger til tredjestater eller internasjonale organisasjoner».

Personopplysninger om kontaktpersoner hos både nåværende og potensielle kunder, leverandører eller interessenter utleveres ikke til mottakere utenfor virksomheten.

Databehandlere

Eksterne aktører kan være databehandlere for personopplysninger på vegne av oss. Leverandører av IT-systemer og systemer for personaladministrasjon og reisebestilling er eksempler på dette. Ved samarbeid med slike aktører vil vi i henhold til gjeldende lovgivning sikre personopplysningene og behandlingen av disse.

Hvilke rettigheter har du?

Som registrert har du rett til å

  • Be om tilgang til opplysningene som er lagret om deg
  • Be om retting av opplysninger som er uriktige
  • Be om sletting av opplysninger
  • Be om begrensning av behandling
  • Protestere mot at opplysninger blir behandlet
  • Be om utlevering av opplysninger til deg selv eller andre
  • Trekke tilbake eventuelle samtykker til behandling
  • Klage til Datatilsynet i Norge(eller tilsvarende organ der du bor eller regelbrudd har funnet sted) på behandling av personopplysninger

NSE Gruppen skal uten ugrunnet opphold besvare henvendelser innen en måned.

Ved spørsmål eller henvendelser angående dine rettigheter ta kontakt på hmsk@nsegruppen.no

Informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en så god brukeropplevelse som mulig. Ved videre bruk av nettstedet aksepterer du at slik informasjon benyttes.

På dette nettstedet logger vi anonym informasjon om alle besøkende. Vi bruker cookies hovedsakelig for trafikkmåling og optimalisering av innhold og brukeropplevelse. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson.

Hva det er og hvordan det fungerer

Informasjonskapsler – eller cookies – er noe de aller fleste nettsider benytter seg av i dag. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som legges i din nettlesers internminne og gjør at vi kan se hva du trykker på, hvordan du navigerer på nettsiden samt hvordan innholdet på nettsiden presterer. Videre samler vi blant annet inn informasjon om navigasjon, tid for besøk, hvilken nettleser du bruker og så videre. Dette gjør vi slik at vi best mulig kan tilpasse innholdet på nettstedet til deg som bruker. De fleste nettlesere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, osv.) er stilt inn til å akseptere informasjonskapsler automatisk, men du kan selv velge å endre innstillingene slik at informasjonskapslene ikke blir akseptert. Vi gjør oppmerksom på at dette kan medføre at svært mange nettsider ikke lenger vil fungere som de skal.

Hva vi bruker informasjonskapsler til

Google Analytics

Analyseverktøyet Google Analytics benyttes for å studere trafikk, bruksmønstre og trender på nettstedet. Dataene som samles inn brukes for å optimalisere brukeropplevelsen og tilpasse innholdet på nettsiden. I henhold til Googles retningslinjer for bruk av Google Analytics samles det ikke inn personlig informasjon om deg som bruker. Dataene som samles inn lagres på Googles tjenere.

Google Tag Manager

Google Tag Manager håndterer sporingskoder og refererer til sporingsoppsett og tracking til tredjepartsløsninger som Universal Analytics (Google Analytics) og brukes til optimalisering av nettsiden og markedsføringstjenester. Alt av sporingskoder kjøres og håndteres via Google Tag Manager.

Hva som lagres: Dine bevegelser og visse handlinger på nettstedet (f.eks. om du trykker på «Legg i handlekurven» i en nettbutikk). All data er anonymisert og vi lagrer ingen sensitiv informasjon som: kredittkortopplysninger, telefonnummer, adresse eller annen form for data som kan identifisere deg som person.

Sporingspiksler
Sporingspikslene på nettstedet benyttes til sporing av konverteringer og brukertilpasset markedsføring.

Innhenting av informasjon

Vi samler inn opplysninger gjennom skjemaer på våre nettsider. Det er frivillig å oppgi denne informasjonen. Hvis du velger å ikke oppgi personopplysningene, kan vi være forhindret fra å gi deg tilgang til produktet eller tjenesten.

Eksempel på skjema:

  • Kontaktskjema

Formålet med informasjonen som innhentes:

  • Å gi brukeren tilgang til våre produkter og tjenester
  • Å sende sende relevant informasjon til brukeren
  • Å kunne ta kontakt for å tilby produkter eller tjenester

Hvordan slette informasjonskapsler

Normalt sett er de fleste nettlesere stilt inn til å godta informasjonskapsler. Vi gjør oppmerksom på at du kan slette disse ved å følge instruksjonene for sletting av informasjonskapsler i din nettleser. Du finner informasjonen om dette i “Hjelp”-funksjonen i nettleseren din. Vær oppmerksom på at å begrense tilgangen til informasjonskapsler kan påvirke funksjonaliteten på nettstedet.

Hvis du vil fjerne informasjonskapsler (cookies) fra datamaskinen, kan du bruke disse veiledningene:

Justin Hardy Womens Jersey